- Štítky blogu
- káva
- zrnková káva
- arabica
- plantážna káva
- robusta
- príprava kávy
- espresso
- benefit
- pestovanie kávy
- alternatívna príprava kávy
- pitie kávy
- káva do firmy
- veľkoobchod
- kupón
- káva v zľave
- Spolupráca
- zľava
- veľkoobchodná spolupráca
- mall.sk
- blend
- Dropshipping
- espresso zmes
- káva do kávovarov
- Medzinárodný deň kávy
- káva do kaviarne
- prenájom kávovaru
- covid
- Terasy
- Horeca
- Gastro
- spolupráca
- káva na slovensku
- international coffee day
- Vlastná kaviareň
- tipy&triky pre kaviarne
- reklama
- vlastná kaviareň
- kaviareň
- prevádzka kaviarne
- marketing
- Vlastná prevádzka
- Ako založiť kaviareň
- Založenie kaviarne
- aj káva má svoj deň
- hario V60
- značka hario
- filtrovaná káva
- dripper
- hario
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť.
- Úvod
- Blog nielen o káve
- Založenie a prevádzka kaviarne
- 10 tipov na skvelý marketing pre Vašu kaviareň
10 tipov na skvelý marketing pre Vašu kaviareň
Reklama je neoddeliteľnou súčasťou každého podnikania, a to platí aj pre kaviarenský respektíve gastro biznis. Keď máte prevádzku, je dôležité, aby ste boli schopní prilákať nových zákazníkov, ako aj udržať si stálych zákazníkov. Reklama vám môže pomôcť dosiahnuť oboje. Ak ste začiatočník v oblasti reklamy alebo ste na všetko sám, ponúkame Vám super pomôcku s ktorou oživíte svoju marketingovú stratégiu, zvýšite povedomie o Vašej značke a zaplníte svoju kaviareň nie len novými zákazníkmi.
Tu je 10 tipov pre Vašu prevádzku:
1.) Kto sú Vaši ideálni zakazníci? No predsa tí, ktorí sú k Vám najbližšie!
Prieskum zákazníkov vo vašom okolí je kľúčový. Ste v blízkosti novej domovej štvrti plnej mladých rodín - mamičky s deťmi? Prispôsobte tomu kaviareň, vybavte ju stoličkami pre deti resp. zriaďte v nej detský kútik, ale tiež zaraďte do ponuky viac zdravších variantov, ktoré v poslednej dobe matky vyhľadávajú alebo aj bezkofeínovú kávu. Skvelou voľbou tiež môže byť zaujímavý sprievodný program, ktorý taktiež môže prilákať viac zákazníkov.
Ste v blízkosti biznis centra? Zamerajte sa na ne. Zaujať ich môžete pomocou vernostného programu alebo priamo donáškovým systémom do kancelárií. Spočiatku sa to možno zdá ako komplikácia a budete si na dopoludňajšie smeny nájsť ďalšieho zamestnanca. Pre zákazníkov z blízkej firmy sa však ľahšie stanete voľbou č. 1. Dobrou voľbou je aj oslovenie personálnych oddelení vačších firiem v spomínaných biznis centrách a dohodnutie spolupráce resp. zľavy pre zamestnancov daných firiem.
Ste v blízkosti nákupného centra? Založte vašu propagáciu na základe vašej skvelej kávy, ktorú v nákupnom centre zákazníci nedostanú, a navyše na tom, že si môžu po nákupoch dopriať pokoj vo vašej útulnej kaviarni. Veľmi oceňovanou je aj fajčiarska časť.
2.) Káva a práca = Coworking?
Nielen ak je vaša kaviareň blízko kancelárskeho komplexu, bude váš podnik možná aj vhodným miestom pre coworking. Ak vaša kaviareň patrí priestorov medzi väčšie, máte možnosť dobrého internetu, tak by ste mohli fungovať aj ako coworking.
Zákazníci, ktorí sa do vašej kaviarne vydajú pracovať, u vás pravdepodobne budú sedieť aj niekoľko hodín. Využite to a ponúknite im napríklad raňajkové či obedové menu, ku ktorému môžu získať doliatie filtrovanej kávy so zľavou a tak možno neskončia len pri raňajkách či obeda, ale aj pri torte.
3.) Využite produkty (poháre, cukor, taštičky, krabičky) ako nosiče reklamy
Umiestnenie loga na papierový pohár na kávu sa zdá ako maličkosť. Je to pravda. Avšak aj tá môže spôsobiť, že sa o vás dozvedia noví zákazníci. Predstavte si situáciu, keď si k vám zákazník príde do kávu so sebou. Neskôr sa stretne s kamarátom/kamarátkou a ten/tá si všimne loga na tégliku a spýta sa ho: „odkiaľ to má kávu, že túto kaviareň nepozná“. Ten mu/ju okrem toho odkiaľ kávu má, dá aj kladnú recenziu na kávu. Známy tak pri budúcom premýšľaní, kam na kávu, zájde práve do vašej kaviarne. Spravte si audit predmetov, ktoré sú vhodné na potlač a postupne zaveďte obrandové veci Vašim logo. Je to silný nástroj ako zvýšite povedomie o Vašej značke resp. kaviarni.
4.).... a vytvorte vlastný MERCH
Staňte sa jednoducho LOVERBRAND. Pri vytváraní vlastného merchu je dôležité, aby ste to neprehnali.
Čo je vlastne merchi - ide o skratku slova merchandise a teda tovar, ktorý je produktom vašej kaviarne. Má reklamnú funkciu, ale od reklamných predmetov, ktoré sa rozdávajú zadarmo sa líšia tým, že sa predáva. Váš merch sa môže stať reklmaným nosičom, ktorý potom zákazníci používajú resp. nosia (zadarmo), čím síria povedomia o Vašej značke. Je to aj zároveň nástroj s ktorým môžete zvýšiť lojalitu svojich zákazníkov. Medzi najčastejšie merche patria tričká, ponožky, KeepCupy a podobne. Vlastný merch sa výborne hodí aj na súťaže na sociálnych sieťach.
Rozdiel resp. čaro spočíva v kvalite merchu, na ktorý nestačí dať len Vaše logo, ale je potrebné ho spracovať viac kreatívne.
Pokiaľ sa rozhodnete ísť cestou vlastného merchu, popremýšľajte, čo by vaši zákazníci chceli a využili. Nie je predsa vhodné investovať prostriedky do niečoho, čo potom bude k ničomu alebo to dokonca nebude nikto chcieť. Využite svojich zákazníkov a opýtajte sa ich na názor, za čo by boli ochotní zaplatiť.
5.) Vernostný program kaviarne
Veľmi účinný nástroj, ktorým budujete lojalitu Vašich zákazníkov.
Je na Vás, či káva zadarmo bude piata alebo desiata, alebo akákoľvek iná. Vernostný program nie je nič nové, používa ho množstvo prevádzok... Prečo by ste mali využiť aj vy tento nástroj? Aj maličkosť v podobe absencie vernostného programu môže spôsobiť, že sa zákazník rozhodne ísť k vašej konkurencii. Budujte u Vašich zákazníkov návyk navštevovať Vašu prevádzku.
V praxi postačí, ak si vytlačíte kartičku, na ktorú budú zákazníci zbierať pečiatky. Pri nazbieraní XY pečiatok, získajú 1 kávu zdarma. Odporúčame sa tiež zamyslieť nad tým, že nie každý zákazníc pije/chodí práve na kávu.
Ak chete byť inovatívny a nechcte tvoriť kartičky a vyrábať pečiatky, môžete využiť jedno z mnohých digitálnych riešení - napr. https://benefito.sk/
6.) Sociálne siete
Téme sociálnych sietí sme sa venovali na našom blogu detailnejšie v tomto článku TU. V princípe platí základné pravidlo, že nie je postačujúce len byť na sieťach, ale byť na nich aktívny a tvoriť pravidelne obsah.
Práve to je kľúčovým faktorom, keď sa zákazník bude rozhodovať medzi vami a vašou konkurenciou.
Ak sociálne siete nie sú pre Vás, oslovte vo svojom okolí odborníka - možno takého máte v rodine alebo medzi Vašimi zákazníkmi.
7.) Lokálni influenceri
Ak sa bavíme o sociálnych sieťach, je dôležité spomenúť aj tzv. influence marketing. Vyhľadajte si napr. na Instagrame vo Vašom meste/obci niekoho, kto tvorí zaujímavý obsah a má dostatok sledovateľov. Oslovte ho/ju s návrhom na spoluprácu. Častokrát pôjde o spoluprácu vo forme bartru.
Influenceri majú skvelú príležitosť, ako o vašej kaviarni dať vedieť čo najviac relevantným ľuďom
8.) Smerové tabule prevádzky
Asi jednou z najčšastejších chýb s ktorou sa stretávame je to, že kaviarne majú krásny priestor, skvelé vybavenie, milú obsluhu a navyše tie najlepšie zákusky široko - ďaleko, ale je ich ťažké ba priam nemožné nájsť. Uistite sa, že na Google mapách/tripadvisore je vaša správna adresa, máte jej navyše uvedenú aj na vašich sociálnych sieťach. Nezabudnite aktualizovať Vašu otváraciu dobu. Okrem adresy a otváracej doby by tu nemal chýbať ani kontakt v podobe funkčného telefónneho čísla či e-mailu.
V rámci googlu využite aj funkciu Moja firma na Googli. Vďaka nej sa informácie o vašej kaviarni pri zadaní názvu podniku objavia na bočnej strane výsledkov vyhľadávania. Zároveň je možné pridať aj fotografie Vašej prevádzky.
Pri označení prevádzky nezabudnite, že nie je všetko len v online svete. Smerové tabule, Áčkové tabule su nevyhnutnosťou, ak sa nachádzate v bočnej uličke resp. Vaša prevádzka nie s priamym vstupom z ulice.
9.) Využite priestor a vytvárajte komunity
Je množstvo spôsobov, ako môžete nechať vyniknúť Vašu prevádzku - určite stoji za to, ako zorganizuje workshopy, kurzy, prednášky resp. eventy vo Vašej kaviarni. Spojte zážitok s Vašou značkou a vytvárajte komunity, ktoré sa budú tešiť na návštevu Vašej prevádzky.
Pri týchto akciách máte možnosť osloviť zakaždým iné publikum - nemusí to byť (stále) len o káve. Viete na tento účel spojiť sily s miestnymi spolkami/remeselníkmi/cestovateľmi... a pripraviť nezabudnuteľné chvíle. Počas takýchto akcií môže vaša prevádzka naďalej fungovať, vy si zarobíte a konanie akcie priláka nových zákazníkov.
10.) Využite silu donáškových služieb
Spolu s internetovými obchodmi zažili počas pandémie covidu obrovský boom aj donáškové služby. Tento zákaznícky návyk pretrváva prakticky aj v dnešných časoch. Na trhu je množstvo riešení, ktoré môžete využiť - bistro, Wolt, Panda a pod. Ak si trúfate, možete ísť aj cestou vlastnej donáškovej služby, čím sa nebudete musieť deliť s prevádzkovateľom služby. Na druhej strane Vám vzniknú réžijné náklady. Pri donáškovej službe je potrebné zvážiť logistiku a výber produktov, nie je vhodné ak si niekto objedná kávu/čaj a príde mu studený nápoj.
Veríme, že týchto 10 marketingových tipov pre Vašu prevádzku bude prínosných a pomôže Vám pri prevádzkovaní kaviarne alebo akejkoľvek inej gastro prevádzky.
V prípade, že potrebujete pomôcť rozbhenúť Vašu prevádzku, pokojne nás môžete kontaktovať a my Vám radi pomôžeme: info@imperialcoffee.sk